Få indsigt i, hvilke personlige oplysninger SAKUI samler ind, hvad de anvendes til, og de sikkerhedsforanstaltninger, vi har på plads for at beskytte disse oplysninger.
Sidst opdateret: April 2024
Data controller contact information:
SAKUI ApS
Att.: Privacy
Mariane Thomsens Gade 4B, 8000 Aarhus C, Denmark
CVR: 44315858
Phone: +45 25 500 273
E-mail: info@sakui.dk
Velkommen til SAKUI’s privatlivspolitik. Hos SAKUI er vi forpligtet til at beskytte dine personlige oplysninger og din fortrolighed. Denne privatlivspolitik beskriver, hvordan vi indsamler, bruger, opbevarer og beskytter dine oplysninger.
Vi behandler personlige oplysninger fra vores kunder, leverandører og andre tredjeparter, som er nødvendige for os at kunne yde rådgivning og tjenester inden for vores samlede skatte- og rådgivningstjenester.
Vi vil indsamle personlige oplysninger direkte fra kunden, leverandøren, tredjeparten eller deres udpegede kontaktperson(er).
1. Personlige oplysninger om dataemnerne
1.1. Kunder, leverandører og tredjeparter
1.2. Online og sociale medier
1.3. Marketing, nyhedsbreve, arrangementer osv.
1.4. Rekruttering
1.5. Besøgende
1.6. Henvendelser vedrørende dataemners rettigheder
2. Deling, offentliggørelse og overførsel af personoplysninger
3. Dine rettigheder
4. Personoplysninger om børn
5. Datasikkerhed, integritet og sletning generelt
6. Links til andre websites
7. Ændringer i denne erklæring
8. Spørgsmål og klager vedrørende privatliv
9. Personlige oplysninger om dataemnerne.
Når du registrerer eller indsender personlige oplysninger til SAKUI, vil vi bruge disse oplysninger i overensstemmelse med den beskrevne praksis i denne fortrolighedserklæring. Dine personlige oplysninger bruges ikke til andre formål, medmindre vi får din tilladelse, eller medmindre det kræves eller tillades ved lov eller professionelle standarder.
1.1. Kunder, leverandører og tredjeparter.
Vi behandler personlige oplysninger fra vores kunder, leverandører og andre tredjeparter, som er nødvendige for os at kunne yde rådgivning og tjenester inden for vores samlede skatte - og rådgivningstjenester.
Vi indsamler personlige oplysninger direkte fra kunden, leverandøren, tredjeparten eller deres udpegede kontaktperson(er).
1.1.1. Kategorier af personlige oplysninger.
SAKUI's kunder, leverandører og andre tredjeparter:
1.1.2. Formål og retlig grundlag.
Formålene med vores behandling af personoplysninger er:
Retligt grundlag for vores behandling af personoplysninger:
1.1.3. Opbevaring og sletning.
Personoplysninger indsamlet under et løbende kundeforhold, leverandørsamarbejde eller andet tredjepartsforhold vil blive opbevaret. Når forholdet afsluttes, beholder vi normalt de personlige oplysninger i 5 år indtil udgangen af et regnskabsår. Derudover kan vi opbevare oplysninger i op til 10 år fra afslutningen af opgaver vedrørende skatterådgivning og andet assistance, som følger af bogføringsloven og revisorloven. Personoplysninger, som vi indsamler på grund af SAKUI’s juridiske forpligtelser, vil blive opbevaret i overensstemmelse med de relevante lovkrav. Opbevaringsperioden for personoplysninger kan variere afhængigt af gældende lovkrav og vores legitime forretningsbehov.
1.2. Online og sociale medier.
Vi indsamler personlige oplysninger, når du besøger vores websteder og bruger vores online-tjenester. Disse oplysninger bruges til at levere og forbedre vores online-tjenester samt for at besvare eventuelle henvendelser fra dig.
1.2.1. Kategorier af personlige oplysninger.
De typer af personlige oplysninger, vi kan indsamle online, omfatter:
· Identifikationsoplysninger, såsom navn og kontaktinformation, når du udfylder kontaktformularer eller tilmelder dig nyhedsbreve.
· Teknisk information, såsom din IP-adresse, browsertype, enhedstype og operativsystem.
· Interaktionsdata, såsom oplysninger om, hvordan du bruger vores websteder og online-tjenester.
1.2.2. Formål og retlig grundlag.
Formålene med vores behandling af personoplysninger online er:
Retligt grundlag for vores behandling af personoplysninger online:
1.2.3. Opbevaring og sletning.
Personoplysninger indsamlet online vil normalt blive opbevaret i op til 2 år fra den dato, hvor de blev indsamlet. Vi kan dog opbevare visse oplysninger i længere tid, hvis det er nødvendigt for at opfylde vores legitime interesser, retlige forpligtelser eller for at håndhæve vores vilkår og betingelser.
1.3. Marketing, nyhedsbreve, arrangementer osv.
Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbreve, deltager i vores arrangementer eller modtager markedsføring kommunikation fra os, indsamler vi personlige oplysninger for at kunne sende dig relevant information og invitationer.
1.3.1. Kategorier af personlige oplysninger.
De typer af personlige oplysninger, vi kan indsamle i forbindelse med marketing og arrangementer, omfatter:
1.3.2. Formål og retlig grundlag.
Formålene med vores behandling af personoplysninger i forbindelse med marketing og arrangementer er:
Retligt grundlag for vores behandling af personoplysninger i forbindelse med marketing og arrangementer:
1.3.3. Opbevaring og sletning.
Personoplysninger indsamlet i forbindelse med marketing og arrangementer vil blive opbevaret i op til 2 år fra den dato, hvor de blev indsamlet. Du kan til enhver tid framelde dig vores nyhedsbreve og markedsføringskommunikation ved at følge vejledningen i de e-mails, du modtager fra os.
1.4. Rekruttering.
Hvis du søger job eller praktikplads hos SAKUI, indsamler vi personlige oplysninger som en del af rekrutteringsprocessen.
1.4.1. Kategorier af personlige oplysninger.
De typer af personlige oplysninger, vi kan indsamle som en del af rekrutteringsprocessen, omfatter:
1.4.2. Formål og retlig grundlag.
Formålene med vores behandling af personoplysninger i forbindelse med rekruttering er:
Retligt grundlag for vores behandling af personoplysninger i forbindelse med rekruttering:
1.4.3. Opbevaring og sletning.
Personoplysninger, der indsamles som en del af rekrutteringsprocessen, vil blive opbevaret i op til 6 måneder efter afslutningen af rekrutteringsprocessen, medmindre andet er aftalt med dig eller krævet i henhold til lokal lovgivning. Hvis du bliver ansat, vil oplysningerne blive overført til din personalefil og opbevaret i overensstemmelse med vores politikker for personaleadministration.
1.5. Sikkerhed og overholdelse.
Vi behandler personoplysninger som en del af vores indsats for at beskytte sikkerheden og overholdelsen af vores tjenester og forpligtelser. Dette omfatter overvågning af systemer, indberetning af sikkerhedsbrud og opfyldelse af gældende lovgivning og reguleringer.
1.5.1. Kategorier af personlige oplysninger.
De typer af personlige oplysninger, vi kan behandle som en del af vores sikkerheds- og overholdelsesaktiviteter, omfatter:
1.5.2. Formål og retlig grundlag.
Formålene med vores behandling af personoplysninger i forbindelse med sikkerhed og overholdelse er:
Retligt grundlag for vores behandling af personoplysninger i forbindelse med sikkerhed og overholdelse:
1.5.3. Opbevaring og sletning.
Personoplysninger, der behandles som en del af vores sikkerheds- og overholdelsesaktiviteter, vil normalt blive opbevaret i op til 5 år fra den dato, hvor de blev indsamlet. Opbevaringsperioden kan dog variere afhængigt af specifikke lovkrav og vores legitime interesser i at beskytte sikkerheden og overholdelsen af vores tjenester.
1.6. Andre formål.
Ud over de ovennævnte formål kan vi behandle personoplysninger til andre legitime formål, som er relevante for vores forretningsdrift og tjenester. Vi vil i så fald give dig oplysninger om de specifikke formål og retligt grundlag for behandlingen, når vi indsamler oplysningerne.
1.6.1. Kategorier af personlige oplysninger
Vi behandler dine personlige oplysninger, herunder:
1.6.2. Formål og retligt grundlag
Formålene med vores behandling af personlige oplysninger er:
1.6.3. Opbevaring og sletning
Afhængigt af hvilken rettighed(er) du ønsker at udøve, sletter vi personoplysninger relateret til din anmodning senest efter 5 år.
Hvis du gerne vil have mere specifik information om, hvordan vi deler og/eller offentliggør personlige oplysninger om dig, er du velkommen til at kontakte SAKUI’s Privacy Team.
2.1. Deling af personlige oplysninger med databehandlere.
Når SAKUI behandler personlige oplysninger, kan vi dele oplysningerne med vores databehandlere (tredjeparts leverandører), der behandler de personlige oplysninger på vores vegne.
Vi bruger databehandlere som tredjeparts serviceudbydere, f.eks. IT-systemleverandører, hostingudbydere, lønservice virksomheder, konsulenter (f.eks. juridiske rådgivere) og andre produkt- og serviceudbydere.
SAKUI bruger kun de databehandlere, der kan opfylde vores høje standarder for databeskyttelse og IT-sikkerhed. Vi deler kun de personlige oplysninger, der er nødvendige for, at databehandleren kan levere den aftalte service til os. Derudover har vi indgået databehandlingsaftaler med alle vores databehandlere for at sikre, at de personlige oplysninger, som vi er ansvarlige for, behandles sikkert og i overensstemmelse med databeskyttelseslovgivningen.
2.2. Offentliggørelse af personlige oplysninger hos SAKUI til tredjeparter.
Vi afholder os fra at dele personlige oplysninger med tredjeparter, medmindre det er nødvendigt for vores legitime professionelle og forretningsmæssige behov, for at udføre dine anmodninger og/eller som påkrævet eller tilladt ved lov eller faglige standarder. Som en del af leveringen af vores skatte- og/eller rådgivningstjenester kan vi videregive personlige oplysninger til f.eks. skattemyndigheder, andre offentlige myndigheder, finansielle institutioner, pensionskasser eller andre tredjeparter. Situationer, hvor vi kan videregive personlige oplysninger til tredjeparter:
3.1. Rettigheder
Hvis SAKUI behandler personoplysninger om dig, har du visse rettigheder. Inden vi giver personlige oplysninger til dig, kan vi bede om identitetsbevis og tilstrækkelige oplysninger om dine interaktioner med os for at finde de personlige oplysninger, du anmoder om. Når vi behandler dine personlige oplysninger:
3.2. Samtykke
Hvis vi behandler dine personlige oplysninger baseret på dit samtykke, har du ret til at trække dit samtykke tilbage når som helst. Til din information påvirker tilbagetrækningen af dit samtykke ikke lovligheden af vores behandling (af dine personlige oplysninger), der er baseret på dit samtykke før tilbagetrækningen af dit samtykke. Afhængigt af situationen, hvor vi behandler dine personlige oplysninger, kan der være forskellige muligheder for at trække dit samtykke tilbage, f.eks. i vores rekrutteringssystem, på vores websted i cookie-banneret, i vores nyhedsbreve, invitationer osv. Ellers kan du altid sende os en e-mail:
SAKUI forstår vigtigheden af at beskytte børns privatliv, især i et online miljø, og derfor er SAKUI’s websteder ikke bevidst udformet til eller rettet mod børn under 13 år. Vi har ikke til hensigt at behandle personoplysninger om nogen under 13 år, medmindre det bliver nødvendigt i forbindelse med levering af vores professionelle tjenester. Ellers vil vi indhente samtykke fra forældrene i overensstemmelse med databeskyttelseslovgivningen.
SAKUI har rimelige sikkerhedspolitikker og -procedurer på plads for at beskytte personlige oplysninger mod uautoriserede tab, misbrug, ændring eller destruktion. På trods af SAKUI’s bedste bestræbelser, kan sikkerheden dog ikke garanteres mod alle trusler. Så vidt det er muligt, er adgang til dine personlige oplysninger begrænset til dem, der har behov for at vide. De personer, der har adgang til oplysningerne, skal opretholde fortroligheden af sådanne oplysninger.
Vi gør også rimelige bestræbelser på kun at opbevare personoplysninger:
a) så længe oplysningerne er nødvendige for at imødekomme en persons anmodning,
b) som nødvendigt for at overholde lovlige, regulerende, interne forretnings- eller politiske krav eller
c) indtil den pågældende person anmoder om, at oplysningerne bliver slettet. Perioden for opbevaring af data afhænger af den specifikke karakter og omstændigheder, hvorunder oplysningerne bliver indsamlet.
Vær opmærksom på, at SAKUI’s websteder typisk indeholder links til andre websteder. Derfor opfordrer vi brugere til at gennemgå fortrolighedserklæringen eller politikken på hver besøgte hjemmeside, før de afslører personlige oplysninger.
SAKUI kan ændre denne fortrolighedserklæring fra tid til anden for at afspejle vores aktuelle privatlivspraksis. Når vi foretager ændringer i denne erklæring, vil vi revidere datoen for "opdateret" øverst på denne side. Eventuelle ændringer i behandlingen af personoplysninger som beskrevet i denne fortrolighedserklæring, der påvirker dig, vil blive kommunikeret til dig via en passende kanal, afhængigt af vores standardmetoder for kommunikation med dig.
8.1. Spørgsmål og klager vedrørende privatliv
SAKUI’s forpligter sig til at beskytte beskyttelsen af dine personlige oplysninger online. Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til vores administration af dine personlige oplysninger, bedes du kontakte os via e-mail:
8.2. Tilsynsmyndighed
I enhver sag har du ret til at indgive en klage til Datatilsynet, som er ansvarlig for persondata.